Catatan Popular

Jumaat, 21 Februari 2014

14 "KEMULIAAN" WANITA MUSLIMAH YANG SEDANG HAMIL.’

1. Apabila seorang perempuan mengandung dalamrahimnya, maka beristighfarlahpara malaikatuntuknya. Allah SWT mencatatkan baginya setiaphari dengan 1,000 kebaikan dan menghapuskandarinya 1,000 kejahatan.
2. Apabila seorang perempuan mulai sakit hendakbersalin atau melahirkan, maka Allah SWTmencatatkan baginya pahala orang berjihad di jalanAllah SWT.
3. Apabila seorang perempuan melahirkan anak,hilanglah dosa²nya seperti keadaan ia barudilahirkan.
4. Apabila telah lahir anaknya lalu disusuinya, maka bagi ibu itu setiap setegukan dari pada susunya diberi 1 kebajikan.
5. Apabila semalaman si ibu tidak tidur dan memelihara anaknya yang sakit, maka Allah SWTmemberinya pahala seperti memerdekakan 70orang hamba dengan ikhlas untuk membela agamaAllah SWT.
6. Rakaat shalat wanita yang sedang hamil adalahlebih baik dari pada 80 rakaat shalat wanita yangtidak hamil.
7. Wanita yang memberi minum air susu (ASI)kepada anaknya dari dirinya sendiri akan mendapat1 pahala pada tiap² tetes susu yang diberikannya.
8. Wanita yang tidak cukup tidur pada malam harikarena menjaga anaknya yang sakit akan diampunkan oleh Allah SWT seluruh dosanya danbila ia menghibur hati anaknya Allah memberi 12tahun pahala ibadah.
9. Wanita yang hamil akan dapat pahala terus berpuasa pada siang hari.
10. Wanita yang hamil akan dapat pahala terusberibadah pada malam hari.
11. Wanita yang bersalin akan mendapat pahala 70tahun shalat dan puasa, serta setiap kesakitanpada 1 uratnya Allah SWT mengkurniakan 1 pahalahaji.
12. Sekiranya wanita mati di masa 40 hari selepas bersalin, dia akan dianggap sebagai mati syahid.
13. Jika wanita menyusui anaknya sampai cukuptempo (2,5 tahun), maka malaikat² dilangit akan kabarkan berita bahwa syurga wajib baginya.
14. Jika wanita memberi susu dirinya pada anaknya yang menangis, Allah SWT akan memberi pahala 1 tahun shalat dan berpuasa.
► Subhanallah...
► Betapa mulianya "status" wanita hamil, tentunya dengan jalan kehamilan yang diridhai oleh AllahSWT, bukan dengan cara/jalan kehamilan yangtidak di sukai-Nya....
Emenouzer Ft Damansara

Tiada ulasan:

Catat Ulasan